Дошкільний навчальний заклад "Світанок" с.Білен...
 вихователь

 Дидактичі    ігри з громадянського виховання

«Хто, де живе?»

Мета гри: закріплюємо знання дітей про країни, народи, які живуть в них.

Хід гри: діти стають в коло. Вихователь кидає м’яч і називає країну. Дитина повертає м’яч і називає жителів цієї країни (в Америці – американці, в Англії – англійці).

_________________________________________________________________

Корейська гра «Закрийте вуха».

Мета гри: познайомити з ігрою іншого народу, закріплюємо знання про те, що всі діти різні, але у них багато спільного: ігри, інтереси, емоції, бажання, мрії.

Хід гри: всі сідають в коло. Одна дитина вибирається ведучим і закриває вуха руками. Гравець зліва від ведучого закриває правою рукою своє праве вухо. Гравець справа повинен закрити лівою рукою своє ліве вухо. (Іншими словами, потрібно закривати вуха з боку ведучого.) Ведучий знімає обидві руки і вказує на іншого гравця в колі. Новий ведучий і гравці, що сидять ліворуч і праворуч від нього, закривають вуха. Потім новий ведучий вказує на іншого гравця, і гра стрімко триває. Той, хто допустив помилку виходить з кола.

 

____________________________________________________________________________________

Чилійська гра «Хто це?»

Мета гри: познайомити з грою іншого народу, закріплюємо знання про те, що всі діти різні, але у них багато спільного: ігри, інтереси, емоції, бажання, мрії.

 

Хід гри: одна дитина – Відгадчик. Інші шикуються в ланцюжок позаду нього. Відгадчик не повинен бачити, хто стоїть ззаду. Діти запитують Відгадчика:»Хто стоїть за тобою?». Відгадчик може задавати три питання. Наприклад:»Це хлопчик чи дівчинка? Які у нього / неї волосся?» і т. д. Якщо – неправильно, то отгадчику стає інша дитина.

_________________________________________________________________

 

Гра «Запитання – відповідь».

Мета гри: закріпити розуміння і усвідомлення дітьми своєї індивідуальності і почуття власної гідності, поваги до думки іншої людини, допомогти дітям осмислити відмінності і схожість між людьми.

Хід гри: діти під музику рухаються по групі. Як тільки вона затихне, діти повинні знайти собі пару і поставити один одному будь-яке питання: «Твоя улюблена їжа, колір, пора року? У тебе є брати і сестри? Куди б ти хотів відправитися в подорож?». Вихователю необхідно ігнорувати сформовані пари, стежити, щоб всі діти взяли участь у грі.

Після закінчення гри дітям пропонується оформити виставку зі своїх фотографій»Ось ми які!».

___________________________________________________________________________________

Гра «Назви ласкаво»

Мета гри: Ознайомити дітей з ласкавими іменами.

Хід гри: Кожна дитина називає своє ім’я. Вихователь просить сказати, як його ласкаво називають будинку. За кожен варіант імені дається фішка, В кінці гри вручається приз імені з найбільшою кількістю варіантів.

____________________________________________________________________________________

 

Гра «Руки вгору».

Мета гри: закріпити розуміння і усвідомлення дітьми своєї індивідуальності і почуття власної гідності, поваги до думки іншої людини, допомогти дітям осмислити відмінності і схожість між людьми.

Хід гри: діти стають в коло. Лічилки вибирається, що водить, йому зав’язують очі. Вихователь розкручує квача на місці і підводить до якійсь дитині. Квач повинен здогадатися, хто перед ним, обмацуючи руками його одяг, волосся, обличчя. Гра продовжується до тих пір, поки всі діти не візьмуть в ній участь.

____________________________________________________________________________________

Гра з м’ячем «Кому, який будинок».

Мета гри: закріпити назви осель звірів і комах, Пояснити, що тварини теж мають право на житло і недоторканність житла.

Хід гри: всі стають в коло, вихователь кидає м’яч одному з дітей, називаючи тварина, дитина кидає м’яч вихователю, називаючи житло цієї тварини.

Медведю – барліг

Білці – дупло

Вовку – лігво

Птаху – гніздо

Бджолі – вулик

Людині – будинок

І т. д.

 

________________________________________________________________

 

Гра «Я живу на…».

Мета гри: закріпити знання дітей свого домашньої адреси, номер поверху, на якому живуть, закріпити знання права на житло, недоторканність житла.

Хід гри: всі стають в коло, вихователь передає м’яч дитині і каже: Я живу на… поверсі», дитина продовжує, називаючи свій поверх, і передає м’яч сусідові і т. д. Аналогічно можна провести гру»Мій домашню адресу».

__________________________________________________________________________________

Гра «На одну букву».

Мета гри: закріпити вміння знаходити предмети, які починаються на задану букву. З’ясувати, що знають це тому, що є у дітей право на освіту, і вони ним користуються.

Хід гри: Вихователь просить дітей оглянути приміщення в групі і назвати всі предмети, які починаються на букву»К»(кубики, книги, фарби, кошеня і т. д.)

__________________________________________________________________

Гра «Назви види спорту».

Мета гри: закріпити види спорту: літні, зимові, спортивний інвентар. Усвідомити, що займаючись, спортом ми отримуємо здоров’я, відпочинок.

Хід гри: Всі стають в коло, передають один одному м’яч і називають: зимові види спорту, літні види спорту, спортивний інвентар.

___________________________________________________________________________________

 

 

 

Гра «Прогулянка по струмку».

Мета гри: закріпити право дітей на відпочинок, вчитися спільному відпочинку.

Хід гри: на підлозі зображений струмочок – то звивистий, то широкий, то вузький. Всі діти – туристи. Вони стають один за одним в ланцюжок, кладуть руки на плечі попереду стоїть, розставляють ноги на ширині плечей попереду стоїть, розставляють ноги на ширину струмка в тому місці, де починається їхній шлях, і пересуваються далі всі разом, змінюючи ширину ніг і напрямок руху, ступаючи по берегах струмка. Оступилися стає в кінець ланцюжка.

________________________________________________________________________________

Гра «Рятувальники».

Мета гри: Закріплення права на життя. Діти повинні врятувати іграшки, які опинилися на крижині (на острові, в палаючому будинку). На лінії старту діти отримують завдання та інструкції за способом його виконання.

Хід гри:

1. Встати в позицію»павучок», добігти до обруча, взяти іграшку, покласти її собі на живіт і повернутися назад.

2. Встати парами, взятися за руки, добігти до обруча – «крижини», взяти іграшку, покласти її на руки і повернутися назад.

3. Встати парами. Взявшись за руки, добігти до обруча, взяти іграшку і принести її на лінію фінішу, утримуючи головами.

4. Встати парами. Добігти до обруча. Один з рятувальників упирається руками в підлогу, інший кладе на спину партнера іграшку, бере його за ноги, діти повертаються до фінішу.

Гра може проводитися у вигляді естафети. У цьому випадку використовуються два обруча. Якщо всі рухи відпрацьовані, можна запропонувати дітям самостійно вибрати «спосіб порятунку» іграшки

 

Гра «Я вмію».

Мета гри: закріпити уявлення дітей про право на життя. Уточнити, що життя дане на добрі справи.

Хід гри: діти стоять у колі і кидають м’яч один одному зі словами»Я вмію…», називаючи ті добрі справи, які вони здійснюють по відношенню до близьких.

________________________________________________________________________________

Гра «Знайди собі пару».

Мета гри: закріплюємо знання імен, вчимося підбирати римуються імена.

Хід гри: вихователь пропонує дітям знайти собі пару. Для цього хтось із хлопців назве своє ім’я, а те, чиє ім’я, схоже (римується) з названим, повинні відгукнутися. Наприклад, Оля – Коля, Галя – Валя, Тома – Рома і т. д.

____________________________________________________________________________________

Казахська народна гра «Жмурки в колі».

Мета гри: закріплюємо знання права на ім’я.

Хід гри: для гри накреслити на підлозі коло, квачу зав’язати очі. Він намагається зловити і дізнатися кого-небудь із хлопців. Якщо ім’я названо правильно, ведучим стає впізнаний. Виходити з кола можна. Якщо ведучий виходить за межі кола, діти говорять йому про це.

_____________________________________________________________________________________

Гра – пантоміма «Допомагаю дорослим».

Мета гри: закріпити з дітьми поняття обов’язку.

Хід гри: дитина з допомогою рухів показує, як він допомагає рідним по будинку, а інші діти уважно спостерігають і відгадують, що хотів»розповісти»їхній товариш.

 

Гра «Моїх батьків звати…»

Мета гри: закріплювати знання імені та по батькові батьків.

Хід гри: діти, передаючи один одному м’яч, швидко називають прізвище, ім’я, по батькові мами і тата.

_____________________________________________________________________________________

Гра «Поводир».

 

Мета гри: розвивати почуття відповідальності за іншу людину; виховувати довірче ставлення один до одного.

 

Хід гри: у кімнаті розкладені і розставлені предмети-перешкоди. Діти розподіляються по парах: ведучий, ведений. Ведений надягає пов’язку, провідний веде його, розповідаю, як рухатися. Наприклад:»Переступи через кубик»,»Тут стілець, обійдемо його». Потім ведучий і ведений міняються ролями.

_______________________________________________________

Субота, 22.09.2018, 02:07
Вітаю Вас Гість
Головна | Реєстрація | Вхід
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2018
Зробити безкоштовний сайт з uCoz